torstai 1. lokakuuta 2009

Sosiaalinen media & Mindtrek 1.10.2009, Tampere

Tämänvuotinen Mindtrek 30.9. - 2.10.2009 Tampereella saavutti 800 vierasta! Vieraat olivat pääasiassa yritys- ja yliopistomaailmasta - pk-yrityksiä, opiskelijoita ja tutkijoita. Myös julkishallinnon edustajia näkyi paikalla.

Mindtrekin torstain yhteisseminaarisession aloitti Chris Messina (OpenID Foundation / Citizen Agency) vauhdikkaasti aiheesta Identity is the Platform. Myös David Coleman (Collaborative Strategies) herätteli yleisöä kysymällä Why Look at Enterprise Social Collaboration Now?


Yleissession jälkeen oli mahdollista siirtyä kuuntelemaan valinnaisesti joko Mind Your Community Business, Mindtrek Launchpad, Academic Session tai Social Media - Now what? -osuuksia.

Social Media - Now what? oli sujuva jatko päivän alun alustuksille, joten jäin sinne. Kaija Pöysti (Aldanella), Maria Pienaar (Finnpro USA) toi terveisiä Silicon Valleystä: The Abundance Economy: Filtering through the Noice; Ido Guy (IBM Haifa Research Lab) Israelista: Recommender systems for Social Media sekä Teemu Arina (Dicole) : Collaborative Edge: Real-Time Social Tecnologies in Organizations.

Päivän päätteeksi Jyri Engeström (Google) tiivisti värikkäästi yhteen päivän annin puheenvuorossaan Snack Size Sociality: Affection, Influence and Identity in the Days of Bite-Sized Media.

Päivän puheenvuoroissa sosiaalisen median keskiössä näytti, hieman karkeasti sanoen, olevan Facebook, Twitter ja OpenID sekä kysymys kuka sinun identiteettisi omistaa.

Who owns your Identity?

Mindtrekin esitykset löytyvät täältä
ja viralliset kuvat Facebookin fanisivulla tässä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti